Scammer

Med tanke på mitt förra inlägg här på bloggen, ska jag berätta mera om detta fenomen, nu när jag vet mera om dessa bedragare som lurar på oskyldiga, lätta offer på olika kontaktsidor på nätet. De söker upp ett lämpligt offer, oftast nån som blivit änka/änkling eller en frånskild mänska. Då kanske man är mest sårbar och kanske är ett lätt offer för deras verksamhet, som går ut på att snabbt få en känslorelation till stånd och de kan dessa bedragare enkelt göra för de kan ha färdiga texter de tar till när de skriver åt dessa offer, som lätt faller för dessa ljuva kärleksbetygelser och lovande av guld och gröna skogar, i detta skede, när allt verkar vara för bra att vara sant, så är det även så!! Det är INTE sant, de luras. De värsta är att den profilbild osv de har på dessa sidor även på Facebook är inte alls av dem själv, utan en bild av vem som helst, som de hittat fina bilder av...de snor bilder av oskyldiga mänskor, som satt ut bilder på nätet. Jag blev utstatt för detta och vaknade upp först när jag tittade på ett program med Dr Phil, om dessa "Catfish"-fenomen, I slutet av dessa program jag tittade på, kom det upp i rutan en massa telefonnumror som man ska se upp med, dessa Scammer använder av,  numror som t ex till U.K. börjar med 44 och om det är 07 efter är risken MYCKET stor att denna typ är en scammer, Numret man ringer till behöver inte alls ligga i U.K. utan VARTSOMHELST på jorden!!! Och detta betalar VI ovetande som ringer dessa nummer! Jag hade med det en otrolig tur, fastän jag mest var arg på Sonera, när jag inte kom fram med min telefon till denna man i England... Så jag fick inte heller några stora telefon räkningar pga detta. Tur i oturen kan jag säga. Men denna man kommer nog inte mera att försöka få pengar av mig, för det är de de försöker få, hittar på en massa orsaker till varför de behöver ekonomisk hjälp av just dig, som de älskar, och vill träffa, men oj, träffen blir ju inte bara av, av en massa orsaker. För det enda de vill ha är dina pengar, så skicka ALDRIG pengar till nån du träffat på internet!!! Härefter lägger jag av med allt som nätdejting heter, det är alldeles för farligt och riskabelt. För mig och mina nära och kära som kanske får lida för min skull!!!