Söndagmorgon

Och genast kommer det ett sms av min syster, hon tycker att en stol jag skulle få gratis inte är gratis ifall den skall sökas ända från Lovisa, så hon hjälper inte mig att få den som jag gärna tar emot eftersom min stol som jag sitter på nu vid datorn är helt söndersliten. Men tacka får jag min väninna världens bästa, som ställler upp, så jag får den levererad hit till Borgå!!! Vad skulle jag göra utan vänner? För egna släktingar kan jag aldrig lita på, har jag bittert fått erfara med åren, tyvärr!!!! :(
Min kära mamma ringde också medan jag ännu låg i sängen, jag skulle få en massa nya kärl; koppar och tallrikar med blommotiv på av moster som flyttat nyss ihop med en nyssfunnen karl...alla andra hittar nån, men inte jag...så känns det, tyvärr...! Få se hur jag då kan få dessa kärl hit leverade, inte världens enklaste eftersom ingen ju vill ställa upp med sånt... Hoppas det ordnar sig.