Förbi

Är då denna Midsommar, med sorg tänker jag på den, och vad den kunde ha varit för mig, och hur den blev för mig. Känns som om sommaren nu är slut, får vänta igen ett år på följande Midsommar. Försökte så gott jag kunde hålla humöret oppe, med bra musik, filmer osv. Men jag misslyckades nog. Kände mig ändå som en värdelös mänska, som ingen vill fira med på en så viktig helg för mig, ensamheten tär hårt på mig.
Är nog lite rädd när jag ska ha så mycket sommarledigt i år, eftersom enda planen jag har är en härlig Stockolmskryssning med min dotter, den är först i slutet av Augusti, med vad skall jag fylla alla lediga dagar??
 
 
#1 - Carita Liljendahl

Det finns massor man kan göra, och allting kostar inte heller nåt. Med rätt inställning, en sådan ska jag skriva ett inlägg om på min blogg senare i dag.

Svar: Jag vet inte vad en rätt inställning är, men jag är sån jag är, därför ser väl mitt liv ut som det ser...
Camilla

#2 - Carita Liljendahl

Jag tror att man kan lära sig tänka positivt, men det betyder ju inte att man aldrig har rätt att vara ledsen - klart att man ska gråta då som det känns för jäkligt - den känslan brukar lätta och försvinna efter gråten.
Kram!