Funderingar

Och mera funderingar, jag funderar över mig, mitt liv, det som händer mig, det som hänt mig...
Allt elände har en mening, mänskor jag träffat, män som gjort mig väldigt illa, på ett eller annat sätt, det har en lärdom åt mig. Jag måste sätta åt sidan negativa tankar och att fortsätta tänka på män som inte vill ha mig, inte vill umgås eller nåt annat. Varför skall jag binda mig vid nån så snabbt och sen känns det så jättejobbigt när den andra vänder mig ryggen?
Ensamheten har förståss en stor del i det hela, skulle jag mera kunna uppskatta mig och mitt eget sällskap så kanske jag inte skulle hålla i med näbbar och klor män som ändå bara sviker? Fast många tror att jag jämt är rädd att vara ensam, det stämmer inte, men att vara det VARJE DAG, VARJE KVÄLL, och att inte ha NÅN att prata när med hjärtat svämmar över av sorg och en massa känslor, som jag borde få prata ut med nån, växla tankar, åsikter... Men en sådan mänska finns inte i mitt liv. Ingen heller som jag kunde göra nåt skoj med när det blir t ex Midsommar. Som det nu ser ut kommer den helgen att se ut för mig som vilken vanlig helg som helst, tankarna och känslorna jag får när jag tänker på vad de flesta andra då gör, gör mig att vilja skrika och gråta ut min besvikelse över att vara så ENSAM!!! Den som inte vet om hur det känns att vara så ensam som jag, har inget att påstå. För bara den som varit i samma sits, kan kanske lite ditåt veta mina känslor för dethär.
 
 
Ensam som detta träd, känner jag mig
 
 
#1 - Carita Liljendahl

Ja-a, många är ensamma i dag - inte bara åldringar.
Jag vet inte vad jag ska säga för att trösta. Det gäller kanske att själv söka sig ut bland människor, gå med i föreningar, göra sådant som inte kostar något. Bjuda på sig själv, vara en god lyssnare - då får man alltid något tillbaka.
Men det är lättare sagt en gjort.
Vi fortsätter kämpa på.

Svar: Ja, men ute bland folk känner jag mig ännu ensammare, där de flesta andra har nån att ha skoj med och att prata med.
Camilla

#2 - Carita Liljendahl

Innan man går ut bland folk kan man ju be en vän komma med - för jovisst, jag känner mig också ofta ensam - jag går också ut ensam, speciellt på dagar och eftermiddagar, litar på att jag hittar nån att prata med, och hittar jag inte sitter jag ensam och iakttar folk innan jag sedan åker hem till mitt :-)

Svar: Haha vilken vän?
Camilla

#3 - Carita Liljendahl

Med vän menar jag inte en pojkvän, utan någon vän överlag. Jag tror du har åtminstone några sådana och har du inte så får du lov att börja skaffa nya vänner :-D
Mycket är fast i oss själva, så länge vi kan gå och cykla och inte sitter fjättrade i våra hem.
Kram!

Svar: De har jag verkligen inte, inte tjejkompisar eller killar...
Camilla