Midsommarafton

Fredag är här, vaknade vid kl. 8 åt frukost och tog bussen till stan, måste fara och ladda busskortet eftersom de blev glömt igår, men tyvärr var det stängt. Så jag gick och handlade smått o gott till midsommaren istället. Vädret är mest mulet idag, ganska svalt nog. Jag skall unna mig inhemska ärter, jordgubbar och potatis denna midsommar, även rökt lax är inhandlat. Allt för att helst ha nåt att njuta över denna helg.
 
 
 
Hade en jätte kämpig Midsommarafton, kände mig så ensam, saknade mina barn, vänner, nån vid min sida. Kändes hemskt att sitta och äta och skåla åt en tom plats mittemot.... Försökte verkligen hålla skenet oppe med musik, god mat, dryck, men jag lyckades dåligt. Tårarna rann flera gånger under kvällen. Ensamheten på helger är för mig helt hemsk, avskyvärd!
 
#1 - Carita Liljendahl

Ensamhet ÄR tungt, jag vet.
Jag hade inga planer för midsommaren, annat än att ta mig till Skeppsbron, ensam - för där brukar finnas mänskor jag känner.
Sedan blev jag bjuden till två platser ändå, och har lyckan att ha en syster att umgås med.
Önskar att du får en bra fortsättning på sommaren, familjehelger är värst för den ensamma - men mycket kan man påverka själv. Kram!

Svar: Vet hur jag kunde göra nåt bättre än vad jag redan gjorde med god mat, fin musik osv. Ändå var dagarna hemska...
Camilla

#2 - Carita Liljendahl

Ja, nog har du rätt att känna så, att dagarna var hemska. Känslor är aldrig fel.
Men om du inte alltid vill känna så, då är det bra att börja jobba med sig själv :-)