Morsdagsveckoslutet

På fredagen anlände äldsta dottern först, och vi firade med kaka på vår kaffestund tillsammans. Hann göra klart Fisksoppan före de andra sedan anlände, hade bra tid före bastudags. Väldigt mysigt att gå och bada alla, länge sen sist vi var alla tillsammans. Vi grillade även korv med min pojke, första för i år! Gott var det!!
Lördagen bestod sen igen av matlagning, men då hade jag 2 hjälpkockar med, vi lagade min goda köttmakaronilåda, till det sen riven morot och sallad. Äldsta dottern hade redan på morgonen åkt till H:fors till en grej, så vi åt utan henne, den goda maten. På kvällen skulle det komma Eurovisions finalen, men vi var alla för trötta för att orka titta på det, så det blev läggdags istället.
Söndagmorgon och Morsdag, som vanligt vaknade jag först, men blev ändå kvar i sängen, eftersom jag skulle det, barnen skulle laga frukost åt mig, och jaa, de fick jag ju, en riktig lyxfrukost och en MASSA gåvor och självgjorda kort, av mina små fina älsklingar!!
Efter den ljuvliga och rörande stunden med öppnande av paket och läsning av deras vackra kort och när jag ätit min smaskiga frukost, började jag med sonen baka pajen vi skulle ha till kaffet.
Men mina överraskningar slutade inte där, utan äldsta dottern överraskade mig ännu med en vacker blomma och fint dukat bord, med chokladkonfekt! Underbart, så tacksam för mina underbara barn, och den fina oförglömliga Morsdag de gav mig!!!
 
 
Morsdagskaffestunden skall börja!
#1 - Carita Liljendahl

Oj så mumsigt det där ser ut!