Ähtäri resan

Startade kl. 9 med bussen här utanför jag bor, tog några andra passagerare till i Riihimäki förrän resan fortsatte i 2 timmar, där vi hade paus i en halv timme, sedan raka vägen till Ähtäri Zoo, tog lite på 2 timmar ännu till förrän vi var framme, sökte på plats en karta över djurparken förrän jag gick till hotellet Mesikämmen på lunch, det var buffe och där fick vi bl a fisk, köttbullar, franskisar, Gräddpotatis, sallad osv.
Efter lunch med en mugg kaffe gick jag till Panda huset.
 
 
Kartan över djurparken
 
 
I bussen delades biljetterna ut åt oss
 
 
Framme i Panda huset, den ena låg bara och sov, men väldigt söt
 
 
Panda 2, var helt koncentrad av att äta så mycket Bambu som möjligt, jättegullig
 
 
Här väntade bussarna och här fanns en giftshop
 
 
En liten Panda på zoot, rörde på sig just när jag fotade
 
 
En massa Björnar som lekte eller bara sov
 
Orkade inte fota sen mer, rutten var 3 km, vägen var ställvis väldigt våt och lerig, snö var där också en del ställen.
 
När jag gått rutten kom jag till dethär:
 
 
En affär med mjukis djur och andra artiklar med djur motiv
 
 
Tur att bussen väntade utanför, var väldigt trött efter promenaden
 
Väntade ca 45 min förrän bussen började köra tillbaka till Borgå, framme var vi ca kl 22.