God Jul

Äntligen var då julaftonen här, väldigt skönt för mig att få komma några timmar bort från mitt "näste", rör mig nu ju bara med Rollatorn och har ingen möjlighet att åka nånstans eller gå nånstans utan hjälp av andra, så julaftonen såg jag framemot eftersom jag skulle vara hos min systers familj.
Lite över 4 kom min Gudson och söka mig från trappan, hade både kryckor och Rollatorn med, och sittdynan.
Härligt att få komma sedan till deras otroligt julfina, stämningsfulla hem, med riktig gran, en massa ljus, vackra pynt och blommor....!!
 
Min syster kan nog detdär med findukning minsann
 
En härlig "detalj", där bredvid jag satt, en "Julren"
 
En härlig Julkorg som jag satt och beundrade hela kvällen
 
Deras fina julgran
 
Vilken LYCKA även jag fick ett paket
 
Det blev julmiddag med rökt Lax, julskinka, supergod hemlagad senap, lådor och andra tillbehör.
Efter vi blev riktigt mätta så, stack "pojkgänget"; min systers pojkar och man iväg på lite juliga ärenden,  före vi sen tog glögg och pepparkakor. Sen delade min mamma ut julkapparna, det var så roligt att se när pojkarna turvis gissade paketets innehåll före de sedan öppnade, det tog en stund allt dethär, förrän det sen ännu blev julkaffe med kladdkaka och Frödinges Jordgubbskaka till.
Sedan var jag så trött redan att jag nästan somnade vid matbordet, som tur skjussade min fina Gudson igen mig hemåt. Tack för en underbar Julafton med en massa skratt!!