Pellinge

Så kom den dagen då jag åkte till Pellinge, till min systers och hennes sambos ställe. Vi åkte tillika, jag körde efter henne, så hittade jag ju bra. Väl framme tittade jag på allt som var nytt där sen sist jag var där ifjol, sen drack vi kaffe, oj vad det smakade gott, allt man äter och dricker i skären smakar underbart! Min syster visade vart jag sku få sova, i ett litet gästrum bredvid deras nya fina bastu, blev så glad, tänk, jag har ett eget litet rum att sova i.
Sedan dök en deras manliga kompis upp, han spelade gitarr och sjöng för oss, vi sjöng med i flera bekanta sånger, lite senare åt vid sedan hans medhavda rökta fisk, med nypotatis och sallad till. Vittvin drack vi med den urläckra måltiden, jag tog sedan ännu till, så bra smakade det. Sedan hittade vi på att fara med båten in till stan, det är mycket svalare när det fläktar ut på sjön, över en timme åkte vi in till Borgå och till Rosteriet en bar vid ån, där blev jag bjuden på dricka. När vi druckit gick de andra till glasskiosken och köpte glass, sen åkte vi till Emsalö, en underbar kaffe-bar riktigt fast vid sjön. Där drack jag bara vatten, det jag mest vill ha i denna otroliga hetta, vi har omkring 30 grader.
När vi kom tillbaka till Pellinge höll solen på att gå ner och jag tog en massa vackra bilder, förrän min telefon nästan laddade ur. Natten blev inte så värst gemytlig men har fått sova lite nu när jag kommit hem.
 
 
Utsikten från deras nybyggda terass, jättefint!!
 
 
 
Denna goda sommarmåltid avnjöts med väldigt god aptit
 
 
Solen håller på att gå ner, otroligt vackert