Lördagen 9.6

Dagen D var då här, spänning var stor inför allt som sku ske, och hur allt skulle gå. Men jag sökte mina föräldrar och vi åkte till kyrkan, och deltog i en vacker och stämningsfull Konfirmation.
 
 
Alla Konfirmander är framme vid altaret
 
Det var mycket psalmer och sen var jag uppe med faddrar/föräldrar för att välsigna konfirmanden, jag min 14-åriga dotter. Vi tände även ett ljus, så stämningsfullt. Efter Konfirmationen samlades vi alla ute, fotograferade och min dotter fick en massa vackra Rosor i sin famn. Sedan åkte vi till kaffekalaset hem hos mina barn, där vi skålade i Alkoholfritt Skumvin ute på gården och tittade på när min fina dotter öppnade sina gåvor. Sedan kaffe, smörgåskaka och fylldkaka och annat läckert fick vi snaska. Före vi åkte hem igen kollade jag barnens fina rum som de gärna ville att jag skulle besöka. 
Nöjda och belåtna åkte vi till stan igen, jag skulle en sväng hem förrän jag skulle iväg till följande fest.
Min kompis 50-års fest på en lokal, min pappa skjussade mig dit. Genast fick jag välkomstskål och sedan mat, det var rökt fisk, sallader, potatis, rostbiff.... Läckerheter, tyvärr var jag ännu mätt efter förra kalaset, så åt bara lite fisk och vin till. Ute var en frågesport som handlade om födelsedagsbarnet, gick runt och försökte besvara fast många frågor var jättesvåra. Sedan lyssnade vi på musik från olika tider i hennes liv och vi fick kaffe och tårta, som jag mätt ännu inte åt av....
Sedan blev det bål och dans till sena natten.