En fredag i Februari

Det är redan den 8:nde Februari idag, och det är väldigt vintrigt, snöat varje dag mer eller mindre. Denna vecka har gått snabbt som vanligt, på måndag var jag på lunchen i församlingen som vanligt, varit på bibban några gånger, sett mina serier, läst, men mindre nu, och träffat dottern och en kompis denna vecka.
Var med dottern till frissan och klippte oss, nöjda är vi nog båda, på kvällen var jag och firade lite smått med en kompis som nyligen fyllt år på puben, inget fel med det, träffade en gammal skolkamrat där som jag fick ett intressant samtal med.
Idag fredag väntar jag 2 av mina flickor hit för det är barnveckoslut, jag har äntligen fått handlat så de kan bli övernatten denna gång, de 2 andra barnen skall kalasa detta veckoslut. Försöker ändå ta det lugnt fast de skall komma, för mitt ork är inte som det varit, är väldigt trött och blir snabbt andfådd. Men mat måste de ju få ändå, skall koka fisksoppa idag åt oss.