Livslust

Eller energi att göra saker, ta i saker, det har inte funnits på länge i mitt liv, men våren kommer, så vaknar jag till liv igen, hoppas jag. Nåt nytt är en sorts kompis som går t ex på promenader och annat med mig, vi har varit nu en gång på en kort promenad, måste ju försöka stärka min höft som fått en protes, och kan inte ta långa promenader på en gång, så det blev under en timme denna gång, blir nu skönare att gå när snön och all is smält från trottoarerna, det var även soligt den dagen vi gick, men kall blåst. Vädret är fortfarande så, sol, regn, snö allt blandas på en enda dag.
Var igår till stan med bussen och skrev nytt arbetsavtal, så nästa tisdag skall jag börja igen kl. 8, där jag varit förut 3 dagar i veckan, lika nu.Tror detta ger mig mera energi och livslust och mening med livet, att ha detdär "jobbet" som väntar på mig.
Har även denna fredag fått nån slags konstig "energipust" att lite städa och putsa där som det ser värst ut här inne...haha...
Inget inplanerat detta veckoslut som det nu ser ut, fick Lazarus, Kepplers nyaste så den skulle jag gärna läsa, men har en annan bok på gång redan.