Lördagen

Oj, så jag väntade på denna kväll, middag på bästa stället med bästa vännen. Och på maten kunde jag inte bli besviken heller. Vi åt Hjort till huvudrätt, den smalt i munnen, var helt underbart. Finns inget bättre än att äta så läcker mat, längtar alltid dit pånytt...! Men efter att ha ätit en rätters middag så var min mage inte så nöjd, så vår "utekväll" blev väldigt kort, vi var på ett ställe på drinkar och sen tog jag taxi hem för min mage gjorde ont. Verkligen synd, det är väldigt sällan jag har möjlighet att gå ut såhär med väninnan min. Men väntar redan på nästa gång jag har möjlighet att njuta av denna restaurangs underbara gourmetmat.
 
 
Huvudrätten bestod av Hjort tillagad på 2 sätt, verkligen läcker, liksom såsen, lingonen gjorde även sitt i denna urläckra matportion.
 
#1 - Carita Liljendahl

Kanske det blev lite för mycket mums på en gång?
Kött kan ibland "väga" och pressa lite i magen - men hoppas du inte mådde dåligt länge.

Svar: Jaa, tänkte samma själv, när jag ätit dåligt hela veckan och sen äter 3 rätter efter varandra... Blev nog för häftigt med mat för mig. Men underbart gott!!
Camilla