Efter operationen

Operationsdagen var på tisdag, och blev inkallad lite över kl. 13 till uppvakningsrummet efter att jag väntat 3 timmar i sjukhuskläderna. Visste som tur inte mycket om det som hände, hade musik i hörlurar och fått en massa mediciner, så jag sov sött den mesta tiden, vaknade sedan och allt var över. Då var det redan kväll förrän jag fick fara till avdelningen och mitt rum. Sedan har jag haft jätteont men även fått en massa mediciner, blivit stucken, mätt blodtryck, feber, fått blod... Så jaa, blev nog ordentligt omskött de 2 nätterna jag var där. Hemma tar jag nu en dag i taget, tar mina värkmediciner och sprutor mot blodpropp varje dag, hade maten hemlevererad idag, vem skulle jag annars begära hit och kocka för mig?
Har ont såklart, går med rollator här inne, men försöker kämpa med påklädandet och sånt som är svårt när jag inte får mycket böja mig.
Det som nu gläder mig är att jag får fira jul hos min syster på julaftonen, det tar säkert lite bort tankarna från detta hemska jag nu måste genomlida.