Het Juli

Har nu haft verkligen heta dagar här i detta land, nära 30 grader varje dag. Jag har av min gamla vana hållit mig mest inomhus, läst en massa thrillers... Men har också varit till min moster på hennes födelsedagskaffe, hon bjöd på en verkligt smaskig jordgubbstårta. Har även varit i gruppen på fredag, efteråt på glass ner vid åstranden, där kändes inte värmen lika tryckande alls, skööönt....! Igår lördagen var jag väldigt svag och trött sov och läste, men på kvällen tog jag mig till stranden här nära med en kompis, där satt vi på en bänk, drack kaffe och pratade och njöt, för där kändes det inte heller alls så hett. I dag söndag har jag igen en väldigt lugn dag, lagat lite fräsh sommarmat; sallad och broiler, sen ska jag börja läsa en ny bok, för igår läste jag igen klart en bok. Har hittat en ny favoritförfattare: Sofie Sarenbrant, hon skriver jättebra och spännande Thrillers, som jag älskar.
Imorgon bär det av till syrrans ställe på Pellinge, blir där en natt, och ska bara NJUTA!!!