Otur otur

Eller ska jag säga dumhet? Igår efter jobbet efter 3 veckors väntan gick jag gladeligen till Glasögonsaffären, hade fått meddelande att mina glasögon var klara att avhämtas, min vän hade gett ett presentkort, så även jag skulle få nya glasögon eftersom jag märkt att jag ser dåligt med de jag har, hade helt klart förstått att hela presentkortet betalade dem, men nää... Efter att jag prövat dem, och hon i affären redan ställt in dem så de passade mitt ansikte, så begärde hon ännu en stor summa pengar av mig, mycket arg och besviken, kände mig lurad fick jag lämna de fina, nya glasögonen där och säga som det var, trodde de var betalda med mitt presentkort, hade inga sådana pengar så jag var väldigt arg och lessen när jag gick ut från affären den dagen!
Idag fredag har det hänt några missöden, som retat upp mig, fällde en kanna saft på golvet, några sekunder senare en massa kaffe på balkongbordet... Blir helt sur på denna fredag som tycks krångla till det för mig jämt idag.