Fredag med funderingar

Den är här, en av de mest väntade helgerna på hela året, iallafall för mig. Men den har inte varit så som jag väntat alls, jag är ensam hemma, har snaskat gott, sett film, läst och varit på FB. Sen senare skall jag ta min fredags bastu så som alla fredagar. Har funderat på livet för mig och även för de nära mig, hur livet kan ändras och svänga hit och dit, vad är det för mening med allt? varför skall endel mänskor få ha det så jättebra i livet och endel skall inte få ha nånting? varför skall det vara så orättvist. Jag säger inte att jag inte har nånting, för de stämmer ju inte, jag har ju tak över huvudet, mat för dagen, 4 härliga barn och fina vänner som bryr sig om mig. Men jag har i min närhet såna som har så mycket sämre, jag tycker det är för HEMSKT!!! Alla behöver vi kärlek på nåt sätt och vänskap och annat som gör livet värt att leva, hur orkar mänskan annars vidare i livet? Det är en stor och svår fråga. En helg som denna hjälper det mig att lyssna på glad dansmusik, då kan jag fantisera om nåt annat än vad livet just nu är. Det känns så tomt och händelselöst, särskilt på händelser som gör mig helt lycklig!