Pellinge

På veckan fick jag höra av min syster att hon ska få några vänner till deras sommarställe i Pellinge och att jag skulle få följa med. Jätteroligt!! Har varit lite i spänning dessa dagar att hurdan kommer vädret att bli. Men på fredag förmiddag blev det avfärd och en kompis till åkte med oss i bilen, det tog ca en timme att åka till Pellinge. Väl där njöt vi av kall dryck och trevliga pratstunder i solen. Lite senare drack vi sedan kaffe och jag bara njöt av det underbara stället, med sjön inpå.
Senare på kvällen kom ännu min systers man och hans kompis som är gift med kvinnan som också var med.
Vi grillade och åt ljuvlig sommarmat, skålade med skumpa och rödvin.
Senare åkte vi med båten till Benitas cafe´ett poppis ställe ca 5 min. sjövägen därifrån. Där var en massa folk och en man uppträdde med bra musik. Vi tog några drinkar där tills vi åkte tillbaka och killarna började elda bastun. Deras tältbastu, alltså super skönt bad, absolut inte torrt, efter mitt bad tog jag ett snabbt dopp i den kalla sjön, men väldigt upprfiskande ändå. Även de andra vågade sig i. Efteråt ville jag bara snabbt få värmen upp igen, och gick snabbt och la mig i deras husvagn efter doppet.
Nu lördag kom jag hem igen, men har fått färg av solen och fått njuta på ett underbart ställe, så är väldigt nöjd med dygnet jag var där.
 
 
Utsikten från deras brygga
 
 
Benitas cafe´  hade en minigolf bana
 
 
Såhär vackert var där på kvällen
 
#1 - Daniela

Härligt att du har fått ha ett trevligt och roligt veckoslut, redan det att du inte behöver bara sitta hemma är jätte bra <3

Svar: Jo, de var skönt där i skärgården, ger mig kraft och ork att orka igen vara i stan.
Camilla

#2 - Carita Liljendahl

Ja, dessa härliga sommardagar - dom är inte många, så det gäller att njuta.
Roligt att höra att du fick göra det, i sällskap av vänner!

Svar: Jaa, sånt minns jag flera år!!
Camilla