Lördag i September

Extra extra, vi ska gå ut och äta jag och syrran, plötsligt, såhär en helt vanlig lördag i September!! Underbart, reserverade bord till kl. 19 åt oss, fick skjuss ner med systersonen, i en snygg, lyxig Mercedes. Så kvällen började bra, det var en regnig kväll så skönt med skjuss ända till restaurangen.
Väl framme i restaurangen var där en kö vid ingången, såå vanligt i denna poppis restaurang på veckoslutet, men vi fick ett mysigt bord med ljus på bordet, och vi beställde, jag beställde dagens fisk, som denna dag var Gös, tog vittvin till, gott var det förutom att jag hittade en massa ben i fisken.
Efter matstunden gick vi till Bistron bredvid på drinkar, där var också en massa mänskor, som sagt det är en jättepoppis restaurang. Vi satte där en stund, pratade och hade trevligt, förrän vi gick till en bar på andra sidan torget. Där tog vi mera dricka och hade en massa intressanta diskussioner, vi har alltid en massa att prata om eftersom jag och min syster träffas bara några få gånger per år. Kvällen gick och de blev snabbt natt, vi märkte knappt hur tiden rusade iväg, sedan 2-tiden kontaktade hon sin son som sen sökte oss igen, och jag blev bekvämt hemskjussad efter en trevlig tjejkväll med min söta, fina syster.
 
 
Gösen jag åt på Rafaels